Moció perquè es creïn quatre places d’educador social amb funcions d’educador de carrer
Presentada al Ple municipal de 23 de desembre de 2021
NO APROVADA
Vots a favor: Sal-CUP / IEC
Vots en contra: Junts / PSC / Cs
Proposta d’acords:
Primer. Crear quatre places d’educador social amb funcions d’educador de carrer (dues parelles), de jornada completa, adscrites a l’Àrea de Polítiques Socials, amb la dotació pressupostària corresponent als pressupostos de 2022 i següents.
Segon. Assignar inicialment a aquestes places les funcions següents:
• treballar amb els adolescents i joves que fan del carrer el seu espai prioritari de relació per tal de detectar possibles factors de risc d’exclusió i prevenir possibles conflictes de convivència
• plantejar projectes socioeducatius de caire individual, grupal i comunitari que permetin reduir situacions de risc (consum de substàncies, absentisme escolar, conductes disruptives o predelictives, violència de gènere…) i promoguin conductes i hàbits saludables
• fomentar processos de canvi que potenciïn l’autonomia personal d’aquests joves i els ajudin a integrar-se de forma activa i positiva en el seu entorn natural i de proximitat
• treballar amb horaris flexibles com a eina bàsica del treball de carrer
• elaborar una diagnosi completa de la realitat juvenil al municipi a partir del carrer
• elaborar un pla d’acció anual i un altre a llarg termini a partir dels recursos i serveis disponibles avui en els diferents àmbits: educació, esports, lleure, salut, formació ocupacional, inserció laboral, habitatge, prestacions econòmiques, atenció psicològica, assessorament jurídic…
• proposar la creació de nous recursos i serveis per tal d’assolir els objectius a llarg termini
• estendre la xarxa de detecció preventiva i d’acompanyament als diversos centres educatius i associacions del municipi, com també a la resta d’àrees i serveis municipals, per tal de treballar comunitàriament i donar una resposta conjunta a les necessitats detectades
• sensibilitzar el conjunt de la comunitat sobre les dificultats i problemàtiques del joves, la utilitat de la figura de l’educador de carrer i la importància de col·laborar-hi
Tercer. Fer arribar una còpia d’aquests acords a les direccions dels diferents centres i serveis educatius, formals i no formals, del municipi, als caps de les diferents àrees d’aquest ajuntament i a les diferents entitats del municipi.